تاریخ ثعالبی (غرراخبار ملوک الفرس و سیرهم)

تاریخ ثعالبی (غرراخبار ملوک الفرس و سیرهم)

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ع‍ب‍دال‍م‍ل‍ک‌ب‍ن‌ م‍ح‍م‍دب‍ن‌ اس‍م‍اع‍ی‍ل‌ ث‍ع‍ال‍ب‍ی‌ ن‍ی‍ش‍اب‍وری‌

توضیحات

همراه با مقدمه زتنبرگ و دیباچه مجتبی مینوی. پاره نخست ایران باستان. ابومنصور عبدالملک بن محمد بن اسماعیل ثعالبی نیشابوری(350-430 هجری قمری) شاعر تازی‌گوی، نویسنده و تاریخ‌نگار ایرانی‌است. کتاب او که به زبان عربی‌است و غرر اخبار ملوک‌الفرس و سیرهم یا تاریخ ثعالبی نام دارد از منبع‌های ارزشمند درباره‌ی تاریخ ایران باستان می‌باشد. کتاب تاریخ او در چهار جلد بوده که تنها دو جلد نخستین آن امروزه به جای مانده‌است. وی همزمان با فرمانروایی قابوس وشمگیر می‌زیسته‌است. او زاده و درگذشته‌ی نیشابور بوده و شاگردی ابوبکر خوارزمی را نموده‌است. همچنین ابوالفضل بیهقی و نورالدین باخرزی از شاگردان او بوده‌اند. او نوشته‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف -تاریخ، زبان، بلاغت، سیاست و...- دارد و بیشتر ناماوری‌اش را نیز در گرو گردآوری قطعه‌های ادبی از نویسندگان گونه‌گون است. حق تکثیر : ت‍ه‍ران‌: ن‍ش‍ر ن‍ق‍ره‌‏‫، ۱۳۶۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری