تاریخ ایل قاراپاپاق

تاریخ ایل قاراپاپاق

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فرود خسروی

توضیحات

قاراپاپاق یا قاراپاپاخ یکی از ایل‌های گروه قومی ترک‌های آذربایجانی، بورچالی ساکن در استان آذربایجان غربی و برخی از نواحی همجوار در کشورهای همسایه نظیر جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه است. در سال ۱۲۴۰ ق. ایل قاراپاپاق از قفقاز به دشت پهناور سولدوز که امروزه نقده نام دارد وارد شد و در آن نشیمن گزید ایل قره پاپاق ساکنان اصلی سولدوز می باشند. نام «قاراپاپاق» از زبان ترکی گرفته شده و به معنی «سیاه‌کلاه» است. یکی از تیره‌های سنی قاراپاپاق بنام قازاق، در اثر تبدیل زبانی، اکنون کرد زبان شده است. بقیه طوائف دیگر ایل قاراپاپاق (چاخرلو، آلواشلی، جان احمدلو، شمس الدینلی، سارال، تورکاوون، آرپالی،...) وهم چنین دیگر گروههای تشکیل دهنده اهالی قاراپاپاق (ایناللی، غفرانی ، مقدم ، حیدرلو، بالخانلی،...) ترک زبان و شیعه می باشند. همچنین بورچالی (کمیجان فعلی استان مرکزی) نیز از دیگر جاهایی می باشد که این ایل در آن سکونت دارند. حق تکثیر:تهران: مهر برنا
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری