تاریخ علم در اسلام و نقش دانشمندان ایرانی

تاریخ علم در اسلام و نقش دانشمندان ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: محمدعلی شعاعی، محسن حیدرنیا مورخان علم در اوایل قرن بیستم تصور خامی نسبت به تاریخ علم در تمدن اسلامی داشتند. به همین دلیل تصویری که از نقش دانشمندان اسلامی در تاریخ علم ارائه دادند به ترجمه و انتقال علوم یونانی محدود می‌شد. اما با پیشرفت رشته‌ی تاریخ علم اسلامی، نقش پُررنگ و مؤثر دانشمندان این دوره هر چه بیشتر خود را نشان داد. به ویژه مشخص شد که منجمان تمدن اسلامی به تصحیح و نقد مدل‌های سیاره‌ای بطلمیوسی دست زده‌اند و نه تنها بعضی پارامترهای رصدی و محاسباتی بطلمیوس را تصحیح کرده‌اند بلکه از قرن هفتم به بعد مدل‌های سیاره‌ای پیچیده‌ای به عنوان مدل‌های غیربطلمیوسی برای حرکات افلاک و سیارات ارائه دادند که تأثیراتی نیز بر مدل‌های سیاره‌ای کپرنیکی داشته‌اند. حق تکثیر: مرکز مطالعات فرهنگی - بین المللی، 1378
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری