تاریخ قاجار: حقایق الاخبار ناصری

تاریخ قاجار: حقایق الاخبار ناصری

  • 3.0 (2 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد جعفر بن محمد علی خورموجی

توضیحات

به کوشش : حسین خدیوجم حقایق الاخبار ناصرى، کتابى است تاریخى به زبان فارسى در دوره قاجار، تالیف محمد جعفر خورموجى از مورخان دربار ناصرالدین شاه قاجار، ملقب به حقایق نگار. او تالیف این کتاب را در  ١٢٧۶ ق. به درخواست ناصرالدین شاه آغاز کرد و چنانکه خود در مقدمه آن مى‏گوید، از او خواستند که در تاریخ خود جز از راستى و انصاف چیزى نگوید و خائن را خادم و فرّار را کرّار نشمارد. خورموجى، تالیف جلد اول را در جمادى‏الاولى  ١٢٧٩ ق. به پایان رسانده و سپس شروع به تالیف جلد دوم کرده است. ساختار کتاب: این کتاب در دو جلد تالیف شده است. جلد اول، مشتمل بر پیش‏گفتارى به قلم مصحح؛ آقاى حسین خدیوجم، یادداشتى درباره مولف به قلم ایرج افشار، خطبه کتاب و شرح وقایع تا سال  ١٢٧٧ ق. است. جلد دوم نیز مشتمل بر مقدمه مولف و ذکر وقایع سال‏هاى  ١٢٧٨  و  ١٢٧٩ ق. است. در نسخه قابل دانلود فوق هر دو مجلد به صورت یک جلد ارائه گردیده است. حق تکثیر: تهران: زوار، ۱۳۴۴
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری