تاریخ القرآن

تاریخ القرآن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ابوعبدالله زنجانی

توضیحات

ابوالقاسم سحاب ، واعظ چرندابی تاریخ القرآن، تألیف ابوعبدالله زنجانی، از کتاب‌های مهم درباره تاریخ قرآن است. تاریخ القرآن با وجود حجم اندک، شامل بحث‌های نزول، جمع آوری، نقطه‌گذاری و ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف است. در این کتاب نظرات شرق شناسان درباره تاریخ سوره‌های قرآنی و فواتح سوره‌ها است. این کتاب همانند دیگر کتاب‌های تاریخ قرآن، در ۳ باب، به سرگذشت قرآن می‌پردازد. مطالب باب‌ها از این قرارند: 1 - از ابتدای نزول تا انتهای نزول و فوت پیامبر(ص) 2- از عهد ابوبکر تا اعجام [= سجاوندی] و نقطه‌گذاری و اعراب قرآن (در زمان حجاج بن یوسف) 3- ترجمه قرآن به زبان‌های دیگر، آرای پاره‌ای از عالمان غرب درباره تاریخ سوره‌های قرآنی و فواتح سوره‌های قرآنی ترجمه فارسی این کتاب در سال ۱۳۴۱ش/۱۳۸۲ق توسط ابوالقاسم سحاب و با مقدمه واعظ چرندابی به چاپ رسیده است. حق تکثیر: تهران: کانون خدمات فرهنگی الست، [--‭[۱۳‬.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری