تاریخ هریس

تاریخ هریس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : موسی هریسی نژاد

توضیحات

هریس یکی از قدیمی ترین مناطق آذربایجان شرقی است. بر اساس نام هایی که در وقف نامه ربع رشیدی آمده؛ می توان گفت هریس در قرن های هفتم و هشتم هجری قمری؛ روستای بزرگ و آبادی بوده است. قالی های هریس از شهرت جهانی برخوردار اند و نام این منطقه؛ در دوردست ها نیز برای اهالی هنر شناخته شده است. آب و هوای این منطقه به نسبت سرد و نیمه خشک است و رودهایی نیز در آن جریان دارند. هریس یک منطقه ی کشاورزی است و بش تر مردم آن به کشاورزی، دام داری و بافت قالی اشتغال دارند. صنایع این شهرستان بیش تر از نوع کارگاهی و دستی بوده و موزاییک سازی و آهک پزی را شامل می شود. چشم انداز شهرستان هریس کوهستانی است و کوهستان قوشاداغ و گردنه گویجه بئل از دیدنی ترین مناطق کوهستانی ابن ناحیه اند که چشم انداز بسیار زیبایی دارند. وجود اماکن قدیمی و تاریخی چون: مسجدجمال آباد و بقعه شیخ اسحاق و قبور قدیمی سبب رونق جاذبه های تاریخی و معماری در این منطقه شده اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری