تاریخ نافع

تاریخ نافع

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد علی ابن محمد سید بلجوانی

توضیحات

به کوشش: احرار مختار کتابی با نام «تاریخ نافع» نه تنها برای خوانندگان و علاقمندان به تاریخ ماوراء النهر، بلکه برای مورخان نیز ناشناخته است. این کتاب در فاصله سال های 1341 تا 1346 ه. ق (1923 تا 1927 میلادی) نوشته شده است. مولف کتاب،«محمد علی بن محمد بلجوانی» در حدود سال 1860 میلادی متولد شده و در حدود سال 1930 در گذشته است. او در شهرهای مختلف ماوراء النهر آن روزگار (سمرقند، بخارا و...) می زیسته است. «تاریخ نافع»، منبع ارزشمند و معتبری برای آشنایی با تاریخ امارت بخارا، نظام اداری آن، وظیفه های منصب داران امیری و مانند اینهاست. این اثر به ویژه برای آموختن تاریخ انقلاب بخارا، وضعیت این شهر مرکزی در سال های نخست غلبه حاکمیت شوروی، اولین گام های این دولت، مبارزه با دشمنان داخلی (باسمچیان)، منبعی بی نظیر است. «تاریخ نافع»، اطلاعات موجود در آثار «صدرالدین عینی»، «صدر ضیاء» و دیگر مورخان را درباره امارات بخارا کامل می کند، و به تاریخ ماوراء النهر صفحه هایی نوین می افزاید. حق تکثیر: تهران : وزارت امور خارجه‌، مرکز چاپ و انتشارات ، 1384.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری