ت‍اری‍خ‌ رئ‍ال‍ی‍س‍م‌: پ‍ژوه‍ش‍ی‌ در ادب‍ی‍ات‌ رئ‍ال‍ی‍س‍ت‍ی‌ از رن‍س‍ان‍س‌ ت‍ا ام‍روز

ت‍اری‍خ‌ رئ‍ال‍ی‍س‍م‌: پ‍ژوه‍ش‍ی‌ در ادب‍ی‍ات‌ رئ‍ال‍ی‍س‍ت‍ی‌ از رن‍س‍ان‍س‌ ت‍ا ام‍روز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بوریس ساچکوف

توضیحات

رئالیسم چیست؟ میان رئالیسم و دیگر مکتب‌ها و گرایش‌های ادبی و هنری چه تفاوتی است؟ رئالیسم چه کمکی به پیشبرد فرهنگ انسان کرده است؟ این مسائل بغرنج و جالب توجه با استناد پردامنه به تاریخ، ادبیات و فرهنگ در این کتاب بحث و بررسی شده است. در این کتاب نخست تصویر کاملی از رئالیسم همچون گرایشی مستقل در هنر و زیبایی‌شناسی و پیوند آن با اندیشه اجتماعی ارائه می‌شود. سپس آثار بزرگ‌ترین نویسندگان اروپا از رنسانس تا امروز بررسی و توصیف می‌شود. آثار نخستین پیشگامان مکتب رئالیسم ـ رابله، سروانتس، شکسپیر، گوته ـ استادان رئالیسم انتقادی ـ بالزاک، تولستوی، داستایفسکی، استاندال ـ و در پایان آثار نویسندگان معاصری چون هاکلی، شولوخف، اشتاین‌بک، سرافیمویچ، هاینریش بول، جوزف کنراد و در مجموع میراث ادبی خلق‌های جهان در پرتو آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای نقد ادبی، زیبایی‌شناسی و فلسفه در این کتاب بررسی شده است. حق تکثیر: تندر، 1362
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری