تاریخ و تمدن ایلام

تاریخ و تمدن ایلام

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : یوسف مجید زاده

توضیحات

این کتاب که نخستین تألیف محققانه درباره تاریخ و تمدن ایلام در زبان فارسی است مشتمل بر یک مقدمه و چهار فصل و 147 تصویر رنگی و سیاه و سفید است. عنوان فصل نخست «تاریخ سیاسی ایلام» است. در این فصل «پادشاهان ایلامی»؛ «پادشاهان ایلامی سیماش»؛ «سلسله نمایندگان بزرگ در ایلام دوران سیکول مخ ها»؛ «دوران ایلام میانی»؛ « دوران ایلام جدید» مورد بحث قرار می گیرد. فصل دوم به «مذهب ایلام» اختصاص دارد. در این فصل نویسنده با طرح مذهب دوران ایلام قدیم «دوره اسنی ها و سیکول مخ ها» نشان می دهد که مذهب ایلامی نقاط مشترک و در عین حال ویژگی کاملا مشخص و متمایز کننده ای با مذهب بین النهرین داشته است. عنوان فصل سوم «هنر ایران» است که در این فصل درباره پیکرسازسی، ظروف تزینی، نقوش برجسته،... بحث می شود. عنوان فصل آخر نیز «غروب تمدن ایلام» است. بخشی از کتاب: در زمینه قوم نگاری ایلامی ها با مشکلاتی روبرو هستیم منطقی ترین فرض آن است که ایلامی ها به پروتو - لُرها تعلق دارند که زبانشان با ورود مادها به زبان ایرانی تبدیل گردید دنیل تی پاتس در کتاب باستان شناسی ایلام می نویسد - پروفسور والتر هینتس ایلام شناس فقید آلمانی که برای نخستین بار با تکیه بر کتیبه ها و نگاره های بدست آمده درباره ی مردمان اولیه ی ایلام در یک اظهار نظر از دیگر محققین بی احتیاط تر است و اعلام میدارد که : ایلامی ها « لرهای اولیه » یعنی نیاکان ساکنان لرستان جدید در غرب ایران هستند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری