تاریخچه هستی و تکامل انسان

تاریخچه هستی و تکامل انسان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ذبیح مدرسی

توضیحات

در مورد چگونگی تکوین هستی و خلفت انسان (آدم و حوا) پیوسته بین الهیون و مادیون چالش‎های فلسفی بزرگی وجود داشته است که از دوران یونان قدیم و حتی قبل از آن تا به امروز ادامه یافته و از آنجا که عقلانیت انتقادی، و فهم واقعیت‌های جهان یک فرآیند پایان‌ناپذیر است، هنوز هیچکدام به تکافوی ادّله نرسیده‌اند.امّا تا آنجا که به علم مربوط است دانش بشری با تعیین حدود زمان پیدایش کائنات، تاریخچه زمان حداقل بخشی از این ابهامات را زدوده است، هرچند این پایان کار نیست. در این رساله سعی بر آن بوده است که تکوین هستی و تکامل از نظر علمی و پژوهشی به زبانی ساده و خلاصه مورد کنکاش قرار گیرد و ورای باورهای اسطوره‌ای که پاسخ‌های حاضر و آماده‌ای را برای تمام پیچیدگی جهان هستی و حیات دارند از منظر دیدگاه‌های علمی به سفر پیدایش و تکوین حیات نگاهی دوباره بیندازیم و بجاست به نقل قولی از ریچارد داوکینز، زیست شناس برجسته، استناد کنم، این که: «ما کاملا به این تصور ذهنی خو کرده ایم که، در هر چیز پیچیده ی خوش ساختی ، نشانی از یک برنامه ریزی استادانه ی پیشین بجوییم.» شاید همین، عمده‌ترین دلیل باور اکثر مردمی که تا کنون زیسته‌اند به وجود نوعی قدرت فوق طبیعی باشد. توان خیزش تخیل داروین و والاس این امکان را به آنان داد، علیرغم شم ذهنی خود، به ساخت‌های پیچیده، نگاه دیگری داشته باشند، نگرشی که وقتی به عمق آن پی ببرید، توجیه بسیار قابل پذیر‌تری برای تبدیل سادگی نخستین به پیچیدگی‌هاست، چنان خیزش ذهنی بزرگی است که تا امروز بسیار کسان توان هم‌پایی با آن را نداشته اند و این دیدگاه فرصتی است که زیباترین داستان جهان و تاریخچه انسان بازنگری کنیم . حق تکثیر: حقوق مادی و معنوی این رساله متعلق به نویسنده است و نشر الکترونیکی آن بلامانع است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری