تاریخچه کتابخانه‌ های ایران و کتابخانه‌ های عمومی

تاریخچه کتابخانه‌ های ایران و کتابخانه‌ های عمومی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رکن الدین همایون فرخ

توضیحات

در این کتاب اطلاعاتی داده شده مصور از دوران باستان تا به امروز، شرحی درباره سارویه کهن دژ و کتاب‌هایش و اطلاعاتی درباره دادن کتاب در عهد داریوش بنا بر اسناد تاریخی، حمله اسکندر، کاوش‌های علمی در "اوران" و "نسا" و کوشش‌هایی در زمینه نگارش در عهد اشکانیان انجام می‌شد، بررسی دینکرات‌نامه، معرفی آثار ادبی باقیمانده از عهد اشکانیان، هنر دوره اشکانی ـ کوشش‌هایی که ساسانیان در زمینه جمع‌آوری کتاب و ایجاد کتابخانه‌ها انجام داده‌اند، کتاب‌های باقیمانده از دوران ساسانیان. در دوران هخامنشیان و حتی قبل از ایشان در ایران کتابخانه‌هایی به منظور حفظ افکار و اندیشه دانشمندان وجود داشته و این کتابخانه‌ها در اختیار بخردان و دانایان و دانش‌پژوهان قرار می‌گرفته است. با به دست آمدن لوح‌های گلی در کاخ‌آپادانا که نشانه‌ایست از کتابخانه شاهنشاهی هخامنشی و توجه به مطالبی که مورخان درباره ترجمه آثار ایرانی بوسیله اسکندر مقدونی و نقل آنها به کتابخانه‌های اسکندریه نوشته‌اند همه موید این است که در زمان هخامنشیان در ایران کتابخانه‌های بزرگ وجود داشته است. حق تکثیر: تهران تاریخ چاپ: ۱۳۴۴ هجری شمسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری