تاثیر فرهنگ اسلامی بر ادبیات روسیه

تاثیر فرهنگ اسلامی بر ادبیات روسیه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مکارم الغمری

توضیحات

کتاب حاضر پژوهشی در چارچوب ادبیات تطبیقی است و به ارزیابی میزان تاثیر فرهنگ‌ اسلامی بر ادبیات روسیه می پردازد. مکارم الغمری پژوهشگر مصری در این کتاب از تاثیر پذیری‌ ادبیات روسیه از فرهنگ و ادبیات ملل شرقی مانند ایران و هند سخن به میان می‌آورد. مطالب این کتاب در هفت فصل دسته بندی شده است و فصل نخست آن به ادبیات تطبیقی و میزان تاثیر و تاثر آن اختصاص یافته است. فصل دوم به واسطه‌های انتقال ادبیات روسیه و شرق چون شرق شناسان، ترجمه‌ها، مطبوعات و نظایر آن که به نوعی در این انتقال نقش داشته‌ اند اشاره می نماید. رمانتیسم روسیه و شرق، رمانتیسم، رمانتیسم روسی و تاثیرات غرب بر رمانتیسم روسی مطالب فصل سوم را تشکیل می دهند. در فصل چهارم از تاثیر فرهنگ عربی و اسلامی در آثار پوشکین و در فصل پنجم از نشانه‌های اسلامی در آثار لرمانتوف سخن گفته می شود. تاثیر شرق به ویژه فرهنگ اسلامی در تولستوی و آثار او موضوع فصل ششم این کتاب است. در فصل هفتم به نشانه‌های تاثیرات اسلامی و عربی در آثار بونین اشاره می شود. این کتاب با ترجمه موسی بیدج در سال 1378 و توسط سازمان تبلیغات اسلامی روانه بازار گردید. حق تکثیر: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۳۷۸ هجری شمسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری