تذکره سخنوران یزد

تذکره سخنوران یزد

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اردشیر خاضع

Description

(شامل تذکره شعرای متقدمین و معاصرین یزد و نائین و جندق) دو جلد در یک مجلد وقتی از شعرای یزد سخن گفته می‌شود، بی‌اختیار به یاد وحشی بافقی و فرخی یزدی می‌افتیم که بی‌تردید دو تن از مشهورترین شعرای استان یزد هستند و نامشان حالا در سراسر ایران معروف و مشهور است. ادیبانی مانند میرحسین یزدی شاید بسیار کمتر از این دو شاعر شناخته شده باشند. اردشیر خاضع اله‌آبادی نام 1153 شاعر استان یزد را در این کتاب فهرست کرده و به شرح حال و ذکر نمونه‌هایی از آثار آنها پرداخته است. برای مثال یاری یزدی شاعری نیست که در سراسر ایران شناخته شده باشد، اما خاضع نمونه‌ای شیرین از یاری ارائه می‌کند به شکلی که خواننده هوس می‌کند چند بیتی بیشتر از این شاعر بشنود. این کتاب تذکره که در دو جلد در یک مجلد تهیه شده است، شامل یاد 721 شاعر کهن و 432 شاعر معاصر می‌شود. تمامی شعرا و سخنورانی که در تذکره خاضع فهرست شده‌اند شاعرانی نیستند که به طور حرفه‌ای به شعر پرداخته باشند، از برخی شعرا شاید تنها یک اثر یا چند بیت در دست باشد، اما خاضع آنها را در رده شعرا گنجانده است. حق تکثیر: انتشارات کتابفروشی خاضع-1341
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری