طب در دوره صفویه

طب در دوره صفویه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سیریل الگود

Description

. تاریخ پزشکی ایران نتیجه یک عمر تحقیق و بررسی محقق دکتر سیریل الگود است که در سال های اول قرن بیستم به عنوان پزشک سفارت انگلیس در ایران بسر می برد. الگود پس از ورود به ایران به توصیه ادوارد براون تصمیم گرفت مطالعات و بررسی های خود را روی تاریخ پزشکی ایران متمرکز کند و بر مبنای این توصیه شروع به جمع آوری مدارک و کتب خطی که در زمینه پزشکی ایران بودند کرد و با مطالعه دقیق مدارکی که به دست آورده بود دو کتاب تاریخ پزشکی ایران و طب در دوره صفویه را تالیف کرد. کتاب حاضر یک سال پس از وفات ایشان یعنی در سال 1971 میلادی توسط عده ای از دوستداران تاریخ در چند نسخه معدود به چاپ رسید. در این کتاب نشان داده شده که چگونه برخی اختراعات پزشکی بر خلاف آن چه انتظار می رود از کشفیات اروپائیان نیست و دارای منشاء ایرانی می باشد. حق تکثیر: تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۵۷
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری