حق الناس:اسلام و حقوق بشر

حق الناس:اسلام و حقوق بشر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محسن کدیور

توضیحات

مروری بر کتاب حق الناس در جامعه ما واژه ای مانوس است. هر مسلمانی، بلکه هر ایرانی با عباراتی از این قبیل آشنا است:«حق الناس بر حق الله مقدم است» یا «بدون ادای حق الناس رضایت خداوند به دست نمی آید» یا« توبه آنکه حق الناس بر گردن دارد، مقبول نمی افتد» یا«اولین شرط مروت و تدین رعایت حق الناس است.» در جامعه ای که به دلایل متعددی با افراط و تفریط خو کرده، و برداشتی قشری، تنگ نظرانه و خشن از آئین پیامبر رحمت(ص) سودای وکالت تام الاختیار از دین خدا را در سر می پروراند و یا این سودای خام بندگان خدا را از دین او می رماند و از سوی دیگر با رویکردی عکس العملی از هرآنچه بوی دین و ایمان می دهد می گریزد، و برا ین باور است که دردهای این جامعه نسخه شفابخشی جز تجدد و تقلیل رو به حذف نقش دین در حوزه عمومی ندارد...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری