انسان و هستی

انسان و هستی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهرام جمال پور

Description

. نمای کلی کتاب ، بیان تاریخ فلسفه غرب می باشد که در ادوار چهارگانه خود ، مورد بررسی قرار گرفته و بخش عمده این کتاب به ارزیابی فلسفه معاصر اختصاص دارد که در ده فصل گردآوری شده است . فصل اول : به بیان دوره های چهارگانه فلسفه اشاره دارد . دوره اول از ششم قبل از میلاد آغاز می شود و به توسط سقراط رنگ اخلاقی وانسانی به خود میگیرد و به واسطه دیگران دنباله گیری میشود. دوره دوم ، اختصاص به قرون وسطی دارد که صحبت از آبای مسیحی می شود . حوادث رنسانس و روی کار آمدن بیکن و دکارت از دوره سوم فلسفه به حساب میآیند و دوره چهارم به فلسفه معاصر و بیان مکاتبی چون ایده آلیسم ـ ماتریالیست ـ دیالکتیک ـ اگزیستانسیالیست ـ اشاره دارد . اندیشه هگل در قالب ایده آلیسم فصل دوم کتاب را به خود اختصاص داده است. مرکز ومحور تفکر هگل مفهوم میانجی است او معتقد است که فلسفه ، واسطه ومیانجی است تا انسان در مرحله کمال تمامیت یایبد ، وحدت هستی واندیشه ، اتحاد عقل و تاریخ ـ پایه واساس تفکرات ایده آلیسم شمرده می شود که البته این تفکرات توسط فلاسفه اگزیستاسیالیست مردود میشوند . اشاره به مکتب اگزیستانسیالیست در قالب سه بخش دینی ـ الحادی ـ غیر دینی درفصل سوم گنجانده شده است که از مهمترین مبانی فکری این مکتب می تواند به اصالت وجود انسان و تاکید بر آزادی اشاره نمود. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: ن‍ش‍ر ه‍م‍ا، ۱۳۷۱
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری