تروریسم صهیونیستی: ماهیت، تاریخ و واقعیت ها

تروریسم صهیونیستی: ماهیت، تاریخ و واقعیت ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احسان ادیب مرتضی

توضیحات

کتاب ضمن تشریح و بیان مبانی نظری و تئوریک تروریسم و خشونت، فلسفه آن را در اندیشه صهیونیسم و رهبران صهیونیستی توضیح می دهد که موضوعاتی چون "نقش تروریستی آژانس یهود، ریشه خشونت در یهود، سیر تحول تروریسم صهیونیستی از اندیشه تا عمل، تروریسم در طرح شهرک سازی و ..را در برمی گیرد. کتاب در یازده بخش با عناوین خشونت در تفکر صهیونیسم، خشونت در ماهیت و اقدامات صهیونیسم، آژانس یهود، ریشه های خشونت در دین یهودی، تروریسم صهیونیستی از آغاز تاکنون، تروریسم در طرح شهرک سازی، خشونت برخاسته از عقده خودبرتر بینی صهیونیستها، فلسفه خشونت و کوچاندن فلسطینیها، توافقنامه اسلو و عکس العملهای خشونت آمیز رژیم صهیونیستی تدوین شده است. در بخش مربوط به خشونت در ماهیت صهیونیسم آمده است: یهودیت خاخامی از یهودیان می خواهد برای بازگشت «ماشیح» (مسیح مورد ادعای آنان) با صبر و تحمل سختیها را انتظار بکشند و در مشیت خدا دخالت نکنند اما صهیونیستها که مخالف این عقیده یهودی هستنداعتقاد دارند که باید در برابر وضعیتی که قرار دارند به پا خیزند و منتظر ماشیح نمانند زیرا برای یهودیان شایسته است از تمامی وسائل و ابزار در اختیار خود برای بازگشت به سرزمین موعود استفاده کند. از دیدگاه بن گوریون، زندگی در تبعید، یعنی وابستگی سیاسی، روانی، مادی و فرهنگی، علت این وابستگی این است که ما غریب هستیم، اقلیتی هستیم که از داشتن وطن محروم شده ایم، از سرزمین خود رانده شده ایم و از داشتن کار و صنعتی اساسی محروم شده ایم، وظیفه ما این است که از این وابستگی فاصله بگیریم و آقای خود باشیم. در صفحه 90 کتاب در مورد ریشه های نژاد پرستی قوم یهود آمده است: نژاد پرستی یهودی خود را به صورتهای زیر نشان می دهد: ایمان به اینکه ملت یهود، بالاترین ملتها است، ایمان به اینکه ملتهای دیگر از لحاظ اصل و نسب پایین تر از ملت یهود هستند، بدین ترتیب نژادپرستی یهودی دعوتی برای داشتن تعصب کورکورانه نسبت به ملت برگزیده خداوند و تحقیر و تنفر به غیر یهودیان(گوییم) به حساب می آید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری