تفلیس ابلیس التعیس: خوار کردن ابلیس نگون بخت

تفلیس ابلیس التعیس: خوار کردن ابلیس نگون بخت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محی الدین ابن عربی

توضیحات

محمّد بن علی بن حاتم طائی (560 – 638 قمری) معروف به محیی ‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر، عارف مسلمان عرب اندلسی و بنیان‌ گذار عرفان نظری در اسلام است. ابن عربی آثاری ارزشمند در شاخه‌های مختلف علم و حکمت پدید آورد. او که تصوف را به فلسفه تبدیل کرد، عقاید و باورهای بسیاری از مکاتب را در نوشته‌هایش تبیین و تفسیر نمود. ابن عربی در مواردی برخی دیدگاه‌های صوفیه را تایید می‌کند و در موارد متعددی نیز دیدگاه‌های آنان را نقد می کند. اصل اساسی عرفان او وحدت وجود و عشق است که در آن حق تعالی حقیقت هستی است. کتاب پیش رو تفلیس ابلیس التعیس یا خوار کردن ابلیس نگون بخت ابن عربی را محور تالیف و ترجمه قرار داده است. گل بابا سعیدی (1310 - ؟ شمسی) این کتاب را در سه بخش اصلی تدوین نموده است که مقدمه وی بخش اول کتاب و تفسیری در نامها و عناوین مختلف ابلیس بخش دوم آن را تشکیل می دهند. بخش سوم متن عربی تفلیس ابلیس التعیس و ترجمه و شرح آن را در برمی گیرد. این کتاب در سال 1385 توسط انتشارات امید روانه بازار گردید. حق تکثیر: قم ناشر: انتشارات امید تاریخ چاپ: ۱۳۸۵
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری