تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی

تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : راجر.م. سیوری

توضیحات

مترجم: عباسقلی غفاری فرد، محمدباقر آرام مجموعه حاضر شامل شانزده مقاله از «راجر سیوری » ، ایران شناس و صفویه پژوه برجسته معاصر انگلیسی است . این مقالات در چهار بخش موضوعی تدوین شده است . در بخش اول با عنوان «برآمدن قدرت صفویان » سه مقاله درج گردیده است : 1_ جنگ قدرت در ایران پس از مرگ تیمور، 2_ یک مبلغ صفوی در هرات در قرن پانزدهم (قاسم انوار)، 3_ تحکیم قدرت صفوی در ایران . بخش دوم حاوی چهار مقاله درباره نظام اداری صفویان با این عناوین است : 1_ مناصب اصلی دولت صفوی در خلال سلطنت شاه اسماعیل اول 1501 _ 1524 / 907 _ 930 ، 2 _ مناصب اصلی دولت صفوی در خلال سلطنت تهماسب اول 1524 _ 1576 / 930 _ 984 ، 3_ یادداشت هایی بر نحوه اداره ولایات در اوایل شاهنشاهی صفوی ، 4_ زندگانی یک منشی در دوره تهماسب اول 1524 _ 1576 م . در بخش سوم ، پنج مقاله با موضوع مشترک «دولت و طرز حکومت صفویان » آمده که از این قرارند : 1 _ ظهور دولت نوین ایران در دوره صفویه ، 2 _ دولت و طرز حکومت صفویان ، 3 _ گرایش های توتالیتری در دولت صفوی ، 4 _ افسانه شرلی ، 5 _ متن بسیار سنگین و سخت (ارزیابی تاریخ شاه عباس کبیر بر اساس نوشته اسکندر بینگ منشی ) . در بخش چهارم با موضوع «تنش های قومی و ایدئولوژیکی در دولت صفویان » چهار مقاله با این عناوین به طبع رسیده است : 1 _ منصب خلیفه الخلفا در عصر صفوی ، 2 _ پرده ای بسیار مهم از تاریخ صفویان ، 3 _ اهمیت سیاسی قتل میرزا سلمان وزیر ، 4 _ تعالیم و فنون قزلباش .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری