تحلیل امپریالیسم

تحلیل امپریالیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مایکل کیدرون/کریس هارمن /آلکس کالینکوس نویسندگان کتاب حاضر، امپریالیسم را موضوع تحلیل خود قرار داده و در سه بخش آن را ارزیابی کرده‌اند. در بخش اول، آن‌ها، "امپریالیسم، بالاترین مرحله‌ی سرمایه‌داری"، اثر "لنین" را بررسی کرده و خاطرنشان ساخته‌اند که اگرچه نظریه‌ی امپریالیسم لنین در زمانه‌ی خود، دیدگاهی بسیار عالی به شمار می‌آمد اما او امروز دیگر کاربردی ندارد، چرا که مرزبندی‌های نبرد، تغییر کرده است. نویسندگان در بخش دوم به تحلیل امپریالیسم می‌رسند و موضوعاتی چون نظریه‌های کلاسیک امپریالیسم، امپریالیسم در سال‌های جنگ سرد، امپریالیسم و جهانی شدن و... را بررسی می‌کنند و به این مساله می‌پردازند که اگرچه قدرت آمریکا پس از جنگ عراق، بی حد و حصر به نظر می‌رسد ولی با این حال، ایالات متحده نتوانسته است هیچ‌یک از مسائل خود را حل کند. در بخش سوم نیز از استراتژی‌های کلان امپراتوری آمریکا، سخن می‌رود و به موضوعاتی چون شناخت امپریالیسم ایالات متحده، آمریکا در برابر اروپا، امپریالیسم بازار آزاد و... اشاره می‌گردد. حق تکثیر: مشهد، نیکا
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری