تحلیل روش آموزش زبان

تحلیل روش آموزش زبان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ویلیام فرانسیس مه کی

توضیحات

این کتاب بخش دوم کتاب تحلیل زبان نوشته پرفسور ویلیام فرانسیس مه کی،‌ استاد فن تعلیم و تربیت و آموزش زبان است. بخش اول این کتاب قبلا با عنوان تحلیل زبان در چهار بخش و چندین فصل ترجمه شده. در این کتاب که تحلیل روش نام دارد مطالب در شش فصل: معنای روش، گزینش، درجه بندی، ارائه،‌ تکرار و اندازه گیری روش در چندین بخش و هر فصل با مقدمه جداگانه تبیین شده است. فصل اول شامل تحلیل زبان و تحلیل روش، سیر تحول آموزش زبان، انواع روشهای مستقیم، طبیعی، دوزبانه،‌ تقلیدی،‌ ترجمه و ... و روشها از چه ساخته می شوند،‌ است. گزینش نیز شامل هدف، سطح و مدت آموزش،‌ انتخاب نوع و مقدار زبان، انتخاب ملاکهای گزینش و گزینش عناصر زبانی است. گروه بندی در نظام و ساخت نیز تقسیم فرعی درجه بندی است. نمایش و محتوا (شامل روالهای افتراقی،‌ نمایشی،‌ تصویری و بافتی) تقسیمات فصل ارائه است. تکرار نیز شامل ماهیت تکرار،‌ انواع تکرار و ابزارهای تکرار می شود. اندازه گیری روش هم اندازه گیری گزینش، درجه بندی، اندازه گیری ارائه، اندازه گیری تکرار و برش عمودی روش را در بر می گیرد. ترجمه این کتاب را حسین مریدی در سال 1370 در انتشارات آستان قدس رضوی به طبع رسانده و مطالب را با کتابشناسی و فهرست اعلام و فهرست موضوعی به پایان رسانده است. حق تکثیر: معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، 1370
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری