تجلی اسطوره در شعر حافظ

تجلی اسطوره در شعر حافظ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد سرور مولایی

توضیحات

، اسطوره ها، قصه ها و داستان ها بر خلاف سالخوردگی، کهنه گی و خیالی بودن سرشار از زندگی، طراوت و تازگی و واقعیت اند. زندگی مادی و معنوی ملت هایی که در مسیر تاریخ فراز و نشیب های بسیار دیده اند با این اسطوره ها، قصه ها و داستان های پیشین پیوندی استوار دارد و گذشت زمان نه تنها موجب فراموشی آن ها به دلیل افسانه و قصه بودن نشده است بلکه در هر دوره به گونه ای از عناصر، اجزاء و رموز و اسرار و پیام آن ها سود برده شده است. به همین دلیل در روزگار ما تحقیق و بررسی و نقد قصه ها و اساطیر و داستان ها و حکایات از شاخه های مهم پژوهش شمرده می شود و تنها نه منتقدان و تحلیل گرایان آثار ادبی به تجزیه و تحلیل و بررسی و نقد آن ها کمر بسته اند بلکه محققان تاریخ و فرهنگ، باستان شناسان، مردم شناسان و جامعه شناسان و روانشناسان نیز برای کشف و درک بسیاری از نهفته های انسان به این سرزمین پر رمز و راز و شگفتی روی آورده اند. حق تکثیر: تهران: طوس، 1368
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری