تجربۀ مدرنیته

تجربۀ مدرنیته

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مارشال برمن

Description

. تجربهٔ مدرنیته؛ هر آن‌چه سخت و استوار است دود می‌شود و به هوا می‌رود (به انگلیسی: All That Is Solid Melts Into Air; Experience Of Modernity) نام کتابی است از مارشال برمن که به فارسی ترجمه و منتشر شده‌است. این کتاب به بررسی تاثیرات اجتماعی، هنری و سیاسی مدرنیته در جوامع مختلف می‌پردازد. در فصل اول کتاب به تاثیر روند مدرنیزاسیون بر فاوست گوته می‌پردازد. شخصیت فاوست گوته نمونهٔ یک توسعه‌گر است که برای توسعه و پیشرفت، مجبور است تراژدی بیافریند. در فصل دوم برمن با بررسی مانیفست کمونیست مارکس، به وجه خودمخرب مدرنیزاسیون توجه می‌کند. وی با نقل عباراتی از مانیفست کمونیست که در آن مارکس به تجلیل از بورژوازی می‌پردازد نشان می‌دهد که چگونه بورژوازی رسالت تاریخی مهمی در روند پیشرفت بشریت را ایفا می‌کند. در فصل سوم با شعرهای شاعر فرانسوی، شارل بودلر مواجه می‌شویم. به خصوص شعرهای وی در مورد بلوارها و خیابان‌های مدرن. فصل چهارم به نوع خاصی از مدرنیسم که برمن آن را مدرنیسم توسعه‌نیافتگی نام می‌گذارد، می‌پردازد. این مدرنیزاسیون از بالا، با نمونهٔ بارز آن یعنی شهر پترزبورگ و بلوار معروف نووسکی و نقش آن دو در ادبیات روسیه (پوشکین، نیکولای گوگول، بیلی، داستایوسکی و ماندلشتام) معرفی می‌شود. در فصل پنجم مارشال برمن به تاثیرات مخرب مدرنیزاسیون بر شهر نیویورک و به خصوص محلهٔ برونکس که محل زندگی دوران کودکی خود برمن می‌باشد، می‌پردازد. در مجموع کتاب بینشی بسیار عالی از تاثیر مدرنیزاسیون بر فرهنگ به دست می‌دهد. حق تکثیر:تهران، طرح نو ، ۱۳۷۹
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری