تناقض از دموکراسی تا تمامیت‌خواهی

تناقض از دموکراسی تا تمامیت‌خواهی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

گفت‌وگو با عباس میلانی درباره اندیشه روسو عـبـاس مـیـلانــی (متولد ۱۳۲۸) مورخ، ایران‌شناس و نویسنده‌ای ایرانی‌الاصل و ساکن آمریکا است. میــلانی مدیر برنامه مطالـعات ایرانی در دانشگاه استنفورد و استاد مدعو دانشکده علوم سیاسـی است. او همچنین همکار و یکی از سرپرستان پروژه دموکراسی ایران در مؤسسه هــوور به حساب می‌آید.او در ۱۳۴۵ از دبیرستان فنی اوکلنــد فارغ‌التحصیل شد و مدرک لیسانس خود را در علوم سـیاسی و اقتصاد از دانشگاه برکلی، کالیفرنیا دریافت نمود و در ۱۹۷۴ دکترای خود را در رشته علوم سیاسـی از دانشگاه هاوایی گرفت.پس از اخذ مدرک دکترا، او در سالهای ۱۳۵۴–۱۳۵۶ استاد دانشگاه ملی ایران (دانشگاه شهید بهشتی کنونی) بود او از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۶ استاد دانشکده حقوق و علوم سیاســی دانشگاه تهران بود. پس از آن نیز مدتی استاد تاریخ و علوم سیاســی و رئیس دانشکده در دانشگاه نوتردام دو نامور در کالیفرنیا بود. تا این که در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از پژوهشگران مؤسسه هوور انتخاب شد و بدین ترتیب نتردام را به مقصد استنفورد ترک کرد.از کارهای نخست او، ترجمه کتاب مرشد و مارگاریتا بود. بعدها کتاب معمای هویـدای او در ایران و خارج ایران بحث‌های زیادی برانگیخت، اما مهم‌ترین کتاب او تجدد و تجدد سـتیزی در ایران است.در سال ۲۰۰۹ میلادی، دانشگاه سیراکیوز اقدام به انتشار کتابی در حیطه تاریخ معاصر ایران به قلم عبـاس میلانــی کرد. کتاب ایرانیان نامدار، عنوان کتابی است که به نقش افراد اثرگذار در دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی می‌پردازد. حق تکثیر: شهروند 1387 تیر شماره 52
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری