تورات: پیدایش

تورات: پیدایش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

کتاب پیدایش از پنجگانه تورات، کتاب آسمانی یهودیان تورات اولین بخش از کتاب «تنخ» بوده و مشتمل بر پنج کتاب میباشد. به همین خاطر، گاه «اسفار پنج‌گانه» و «کتب پنجگانه موسی» نیز خوانده می‌شود. این پنج کتاب، به این نام‌ها معروفند: برشیت בראשית (پیدایش) - شموت שמות (خروج) - وییقرا ויקרא (لاویان) - بمدیبار במדבר (اعداد) - دواریم דברים (تثنیه) یازده فصل اول کتاب پیدایش به «پیدایش» و نظم جهان و تاریخ‌چه ارتباط اولیه بین خداوند و مردم اشاره دارد. سی و نه فصل بعدی کتاب به عهد خداوند با اجداد عبری، ابراهیم، اسحاق، یعقوب (که به او اسرائیل هم می‌گویند) و فرزندان یعقوب - بنی‌اسرائیل - مخصوصا یوسف اشاره دارد. در این فصل‌ها به فرمان خداوند به ابراهیم مبنی بر ترک خانواده و زادگاهش شهر اور و مراجعت وی به سرزمین کنعان و همچنین نحوه مهاجرت بنی‌اسرائیل به مصر اشاره شده‌است. حق تکثیر: آزاد،‌ انجمن کتاب مقدس ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری