تریانا : سیری در افکار و عقاید مندائیان یا صابئین

تریانا : سیری در افکار و عقاید مندائیان یا صابئین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ناصر یکتائی

توضیحات

مندائیان یا صابئین، به عنوان اقلیت مذهبی دارای انجمن و مکان خاصی برای برگزاری مراسم های مذهبی خود هستند.حاشیه رودخانه کارون بخشی از از محل عبادت این افراد عمدتا صنعتگر است. مندائیان پیروان حضرت یحیی(ع) هستند که اصلی ترین رکن دینشان غسل در آبهای جاری است. به واقع زندگی پیروان حضرت یحیی تعمید دهنده با آب عجین است. چون اعتقاد دارند که «یردنه» یا آب مقدس از زیر عرش جاری است و حیات از زیر «یردنه» و دنیای نورانی بالا مملو از آب زنده است. عمده مندائیان جهان در عراق و ایران و در کناره های رودخانه دجله ، فرات و کارون سکونت دارند. آنان به عنوان کسانی که از نسل سام بن نوح هستند باور دارند که حضرت آدم اولین پیغمبرشان است. این فرقه به نام های مندائیان، صبی ها ، صابئین و یا مغتسله شناخته می شوند. کتاب حاضر دربردارنده خاطرات یک محقق از زندگی در میان مندائیان است. حق تکثیر: چاپخانه شرکت سهامی تحریر ایران ، 1340
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری