طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 3

طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 3

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

ب‍ه‌ ک‍وش‍ش‌: م‍رت‍ض‍ی‌ ف‍رج‍ی‍ان‌، م‍ح‍م‍دب‍اق‍ر ن‍ج‍ف‌زاده‌ ب‍ارف‍روش‌ طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 1 http://ketabnak.com/book/75432 طنزسرایان ایران از مشروطه تا انقلاب - جلد 2 http://ketabnak.com/book/75433 طنز بیان واقعیات اجتماعی به زبان هزل و شوخی است. این شیوه از قدیم الایام مورد توجه شاعران بوده و مردم از زبان لطیف طنز بهره می برده و می برند. کتاب حاضر مجموعه شرح حال و نمونه آثار تعدادی از طنزسرایان مشروطه (1285 شمسی) تا زمان معاصر است که به همت محمدباقر نجف زاده بارفروش (متولد 1339) و مرتضی فرجیان در سه جلد گردآوری شده است. تدوین و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این مجموعه حاصل تلاش چندین ساله مؤلفین آن است. این اثر اولین و جامع ترین اثر تحقیقی در مقوله طنز ایران به شمار می رود. طنز مفهومی گسترده و وسیعی دارد. هنر طنز از دیرباز در فرهنگ و تمدن ایران جایگاه ویژه ای داشته و در صد سال اخیر به اوج خود رسیده است. علاوه بر طنزسرایان نشریات فکاهی، کسانی چون پروین اعتصامی، سهراب سپهری، فریدون مشیری، باستانی پاریزی و ... نیز در این دسته بندی به عنوان شاعر طنزسرا معرفی شده اند. نام طنزسرایان به ترتیب الفبا و همراه تصویری از آنان آمده است. تعریف طنز و فکاهی، انواع طنز، طنز در فکلور، کمدی یا نمایش های طنز،‌ کاریکاتور، تاریخ تحلیلی مطبوعات طنز و فکاهی معاصر و نشریات طنز و فکاهی از مطالب این مجموعه است. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: شرکت پردیس ۵۷‏‫، ۱۳۷۰.‏‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری