تشیع، مقاومت و انقلاب

تشیع، مقاومت و انقلاب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی دانشگاه تل آویو 1984 در دوران معاصر ، تشیع ، برخی از قویترین مفاهیم طغیان انقلابی را پدید آورده است . شیعیان ، اقلیتی از مسلمانان هستند که از نظر سنیها ، یعنی اکثریت غالب مسلمانان ، همواره به خاطر عقایدشان انگشت نما بوده اند . با این حال ، جنبشهای شیعی ، امروزه استراتژییهای سیاسی فوق العاده اصیلی ابداع کرده اند که غالبا موجب شگفتی و حیرت دنیای اسلام و غرب شده است . این شیوه ها در ایران ، از عظیمترن موفقیت برخوردار بوده اند و الهامبخش سایر شیعیان در دنیای عرب و جنوب آسیا نیز شده اند . کمربندی از تشیع ، حیات اقتصادی ، استراتژیک و تاریخی اسلام را در بر میگیرد و بخشهاییی از لبنان ؛ سوریه ، عراق ، عربستان سعودی ، کویت ، بحرین ، ایران ، افغانستان ، پاکستان و هندوستان را می پوشاند . این کمربند که در کشورهای مختلف به اکثریت و اقلیت شیعه تقسیم میشود ، خود دنیایی است که تاثیرات گوناگون در آن به سرعت انتقال می یابد . این کتاب ، هدفی مضاعف دارد ؛ نخست آنکه موقعیت کنونی جریان اصلی تشیع اثنی عشری را در مناطق مختلف جهان مشخص کند ، و دیگر آنکه به ارزیابی تاثیر انقلاب ایران بر سراسر جهان بپردازد . کتاب حاضر محصول نهایی یک کنفرانس بین المللی است که در دسامبر 1984 در دانشگاه تل آویو رگزار شد . مطالعات فراوانی که پیرامون تجدید حیات اسلام صورت گرفته بود ، ضرورت برگزاری ای کنفرانس را مطرح میکرد ، زیرا این مطالعات ، پیشتر به اسلام سنی گرایش داشت و تشیع را صرفا در چارچوب ایران ، مورد بررسی قرارمیداد. حق تکثیر: پیشگام، 1368
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری