طور معنی

طور معنی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منشی احمد حسین سحر کاکوروی

توضیحات

مقدمه و تصحیح و تعلیق: رئیس‌احمد نعمانی حق تکثیر: دهلی نو : مرکز تحقیقات فارسی ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران : 1385 «تذکره» واژه ای عربی است که در قرآن مجید نیز از آن در موارد گوناگون نام برده شده است. تذکره در قرآن به معنای نصیحت ، عبرت ، یادآور و یادداشت امده است. علاوه بر معانی یاد شده « تذکره » بر کتابی نیز که حاوی احوال شاعران باشد، اطلاق می گردد. در عرصه تالیف فرهنگ ها و تذکره نویسی ، زبان دانان هند بر اهل زبان تفوق داشته و در این راه تلاش های بسیاری کرده اند. از جمله این تذکره ها می توان از تذکره «طور معنی» تالیف احمد حسین سحر کاکوروی نام برد که با مقدمه رئیس‌احمد نعمانی مزین گشته است. «طور معنی» یک تذکره عمومی است که مطالب آن حاوی شرح حال و نمونه اشعار 295 تن از سخنوران متقدم و متاخر فارسی ایران و هند است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری