تذکرة المعاصرین

تذکرة المعاصرین

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد علی بن ابیطالب حزین لاهیجی

توضیحات

به تصحیح: معصومه سالک حزین لاهیجی در تدوین تذکره شعرای معاصر خویش، اهداف گوناگونی را در نظر دارد که در مقدمه عالمانه و ناقدانه ای که بر این کتاب نوشته ، یکایک آنها را شرح داده است، او به انتقاد از شاعران روزگار خویش که بی هیچ مایه ای بر این کار دست زده اند می پردازد و می گوید: اینان به علت نا آگاهی از موقعیت و منزلت شعر به این پیشه از هر چیز دلیرتر و خیره ترند. او معترف است که در این دوره، هیچ شاعری را در معنای حقیقی آن، شاعر نیافته است، به همین خاطر به ذکر نام شاعرانی می پردازد که فقط شعرشان شعار قبولی را شامل باشد. وی دست به نگارش تذکره ای می زند که تقریباْ در میان آثار همطراز خود ممتاز است. به دست دادن اطلاعات دقیق و دست اول درباره هر یک از این عالمان و شاعران، ضبط دقیق سال تولد و مرگ، اشاره به چگونگی وضعیت شغلی آنان، کاربرد اصطلاحات اداری، اجتماعی و ادبی خاص آن دوره، از جمله ویژگی های این تذکره است. حق تکثیر: تهران: دفتر نشر میراث مکتوب-نشر سایه، 1375
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری