تذکره بغراخانی: تذکره مشایخ اویسیه

تذکره بغراخانی: تذکره مشایخ اویسیه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مؤلف ناشناخته (قرن  ١٠ ) به تصحیح: محمد منیر عالم در بین آثار فراوان و گوناگون نسخ خطی فارسی ، بیشترین سهم به ادبیات دینی و عرفانی اختصاص دارد و در میان این ها، میراث صوفیه جایگاهی ویژه دارد. بازنگری و مطالعه این آثار ارزشمند و نفیس، در حقیقت بررسی و مطالعه تاریخ نصوف و عرفان در کشورهای همجوار ایران است که از طریق سلسله های مختلف و با ترویج و تبلیغ مشایخ و و مبلغان آن سلسله ها به این سرزمین ها شروع شد. شک نیست که اندیشه های دینی و فلسفی در جریان تصوف اسلامی وارد شده و در آن تحلیل رفته اند. «تذکره بغراخانی» که نوشته مولفی ناشناخته از درویش های سلسله اویسیه است و حدود سده های ده و یازده هجری نگارش یافته، در باره طریقه اویسیه و اویس قرنی است که این سلسله خود را منسوب به وی می داند و در باره تاریخ بغراخانیان ( که این تذکره بدان نامیده شده است) می باشد. این تذکره به تذکره اویسیه نیز معروف است. حق تکثیر: اسلام آباد: مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان،1376
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری