تعلیقات و حواشی بر تجارب السلف

تعلیقات و حواشی بر تجارب السلف

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن قاضی طباطبائی

توضیحات

تجارب السلف تألیف هندوشاه نخجوانی، در برگیرنده تاریخ خلفا و وزیران اسلامی تا بر چیده شدن خلافت عباسیان است که اولین بار به همت و با تصحیح عباس اقبال آشتیانی منتشر گردید و یکی از منابع عمده و معتبر تاریخ اسلام و اخبار خلفا و وزرا به شمار می آید. کتاب پیش رو که به قلم حسن قاضی طباطبایی تحریر شده، در تلاش است با ارائه سلسله ای از یادداشتها در حواشی تجارب السلف، به شرح لغات مشکل و تعیین محل اشعار تاریخی و شناسایی شاعران آنها و همچنین ارائه منابع و مدارک اصیل تاریخی بپردازد و مهم تر از همه این متن را با آثار مورخین معتبر مقابله کند. بررسی متن کتاب به ترتیب صفحه و سطر صورت پذیرفته است و به نکات لازم اشاره شده است. این کتاب در سال 1351 و هفت سال پس از چاپ اول تجارب السلف تصحیح اقبال آشتیانی و به همت انتشارات دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبریز منتشر گردیده است. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تبریز، ۱۳۵۱
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری