واژه های ایرانی در زبان انگلیسی

واژه های ایرانی در زبان انگلیسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد علی سجادیه

توضیحات

هدف از نگارش این مجموعه(واژه های ایرانی در زبان انگلیسی)، آشنایی مخاطب با تنوع زبان‌های رایج دنیاـ چه در تقسیمات جغرافیایی و چه از نظر ساختار درونی یا نقش فرهنگی ـ است. مقدمه کتاب شامل موضوعاتی است همچون: دورنمای زبان در پایان قرن بیستم، تقسیم‌بندی زبان‌ها براساس قاره‌های مختلف، زبان‌هایی که دارای بیشترین گویش روان در دنیا هستند، زبان‌های رسمی دنیا، و گروه‌های زبانی. نویسنده در بخش نخستین کتاب با عنوان "عناصر سازنده یک زبان، مباحثی مانند آواشناسی، دستور زبان، واژگان، و خط را مطرح می‌نماید. در بخش دوم "گروه‌های عمده زبان‌ها "معرفی شده که عبارت‌اند از: هند و اروپایی، زبان‌های دراویدی ، زبان‌های سامی، حامی و کوشی، زبان‌های پیوندی، زبان‌های نواخت بر آسیا، زبان اندونزیایی و گروه مالزیایی ـ پولینزیایی، زبان‌های بدوی اقیانوسیه، زبان‌های آفریقای سیاه ، زبان‌های پیجین و کرئول. در بخش سوم (ارزش واقعی واژه‌ها) موضوعات مربوط به ریشه‌شناسی یا نام مکان‌ها آورده شده است. نگارنده فصل پایانی تحت عنوان "زبان و جامعه "در قالب مباحثی هم چون: انسان و زبان آدمی در برابر زبان‌های خارجی و مشکلات زبان‌های خارجی مخاطب را با نقش و دگرگونی زبان‌های دنیا آشنا می‌سازد. در بخش انتهایی کتاب نیز فهرستی از کشورهای جهان، همراه با توضیحات اجمالی درباره موقعیت زبانی آنها گنجانده شده است. پایان کتاب شامل واژه‌نامه فارسی ـ فرانسه متن است. حق تکثیر: انتشارات بنیاد نیشابور، 1364
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری