ولایت در قرآن

ولایت در قرآن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اصغر طاهرزاده

توضیحات

ولایت به معنی قرب است ولی وقتی بحث ولایت خدا به میان می آید به معنی ولایت تکوینی است، و یکی از اسماء الهی «وَلی» است. قرآن می فرماید: «فَاللَّهُ هُوَ الْوَلی» یعنی نه تنها خدا ولایت دارد، بلکه تنها ولی، خدا است، و بقیه به اذن خدا، ولی می توانند باشند. انبیاء الهی مظهر اسم ولی بودند و لذا از آنها کارهای فراوانی ساخته بود. و در درجه پائین آن، مؤمن است که ولی چشم و گوش خویش است و بر خیالات خود ولایت دارد، و این حداقل ولایتی است که انسان باید تحصیل کند. فهرست : اقسام ولایت 5 اساس ولایت 6 مراحل سه گانه عبودیت 9 حدیث قرب نوافل 11 ولایت تشریعی و ولایت تکوینی خداوند 14 تفاوت ولایت و امامت و نبوت 16 امامت در قرآن 19 آیه تطهیر 22 نیاز جامعه به سرپرست 26 ضرورت عصمت اولی الامر 30 احکام تشریعی و حکومتی 31 ولایت در زمان غیبت 32 دلایل ضرورت ولایت فقیه در عصر غیبت 33 نکته های قابل ذکر در بحث ولایت فقیه 40 روایات مورد نظر در بحث ولایت فقیه 45 سند روایت عمر بن حنظله 47 نگاهی کوتاه بر مبحث ولایت فقیه 51 بازنکاتی درمورد ولایت فقیه 59 سابقه نظریه ولایت فقیه 73 ولایت فقیه به عنوان «وظیفه و مسؤلیت» 77 سرفصل‌‌های مبحث «مبانی حکومت دینـی» 81 حدّ ولایت‌پذیری از نماینده‌های ولی فقیه 84 حق تکثیر: نسخه الکترونیکی این کتاب در سایت انتشارات المیزان برای استفاده به صورت رایگان قرار داده شده: http://almizan.lobolmizan.ir/
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری