وحدت وجود چیست؟

وحدت وجود چیست؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: جمعی از محققان مهمترین و رازآمیزترین مسئله ی عرفان در تمامی ادیان، مفهومی است به نام «وحدت وجود» همین مفهوم عجیب و معمایی بود که باعث تکفیر و کشته شدن بسیاری از عرفای ما،در طول تاریخ گشت،که حلاج و عین القضات تنها دو نمونه از آنها هستند... اما آنها با ریختن خون خویش و دادن زندگیشان می خواستند که این معما را به گوش تمام عالم برسانند. بسیاری از فلاسفه از روی عقل،و عرفای ایران و انیران از روی شهود درونی،به این حقیقت رسیدند. کتاب زیر دربردارنده ی چهار مقاله ی مهم در خصوص وحدت وجود،با چهار نگاه مختلف است، مقاله ی اول از پروفسور توشی هیکو ایزوتسو از نگاه یک مستشرق و محقق ژاپنی،مقاله ی دوم از علامه سید ابوالحسن رفیعی قزوینی از دیدگاه یک فیلسوف ایرانی،مقاله ی سوم از آیت الله محمد حسین کاشف الغطا از دیدگاه یک فقیه برجسته به بررسی و تحقیق در باب معانی پنهان پشتِ این مفهوم ،و مقاله چهارم توسط دکتر قاسم کاکایی به بررسی این مفهوم،در نگاه بزرگترین عرفای مسلمان و مسیحی،یعنی محی الدین ابن عربی و مایستر اکهارت می پردازند. منبع مقالات: www.noormags.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری