ویکفیلد

ویکفیلد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

داستان کوتاه 19 صفحه ناتانیل هاثورن (4 ژوییه ی 1984 ـ 19 مه 1964) نویسنده ی برجسته ی آمریکایی چهار سال بیشتر نداشت که پدرش را از دست داد. حادثه ای در نه سالگی او را به مدت دو سال خانه نشین کرد. و در این مدت مصاحبی به جز کتاب و خواهرانش نداشت. خانه ی عبوس و ساکتشان نیز او را به کودکی در خود فرورفته مبدل کرد. هاثورن به تدریج کم حرف و محتاط شد. زندگی وی در سیلم تا سی و سه سالگی راهبانه بود. تأثیرات گذشته به قوه ی تصور هاثورن تحرک و به افکارش تبلور بخشید و رمان حرف سرخ فام آفریده شد. زمانی که فرانکلین پیرس به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شد، همکلاسی قدیمی اش، هاثورن، را کنسول امریکا در انگلستان کرد. در 1860 به امریکا بازگشت. اما بیماری از یک طرف و وقوع جنگ داخلی امریکا از طرفی دیگر روح و جسم او را در هم شکست و به تاریخ نوزدهم 1864 در شهر پلیموت از ایالت نیوهمپشایر بدرود حیات گفت. مجموعه داستان صورت سنگی بزرگ شامل هشت داستان از نویسنده ی آمریکایی، ناتانیل هاثورن استکه در ایران نیز چاپ شده است. در مقام نویسنده ی رمان و داستان کوتاه و حکایت، هنرمندی واقعی است، ماهیت بشر و خواسته های او را درک می کند، نسبت به جمال و زیبایی حساس است، سبکی ظریف و ساده دارد و می تواند زبان را به بیان اندیشه هایش وادار کند. گو اینکه هیچ یک از داستان هایش شاد و آفتابی نیست، آثاری از طنز ملایم در آن ها مشهود است و تأثیراتی پنهان و حالاتی اسرارآمیز آن ها را در برگرفته است. یکی از مطالب مورد علاقه اش معصیت و توبه و کفاره است که از مسائل مورد توجه پیوریتنیسم (فرقه ی مذهبی بسیاری از مهاجران به امریکا) نیز شمرده می شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری