ایران نامه

ایران نامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

سال نوزدهم شماره ۱-۲ زمستان ۱۳۷۹ بهار ۱۳۸۰ ویژۀ جوامع غیر مسلمان ستیز میان مردمان بر سر باورهای مذهبی گذشته ای چند هزار ساله دارد. چه به عنوان انگیزه اصلی و چه به عنوان عاملی فرعی این باورها در بسیاری از کشمکش های خونین داخلی و بین المللی نقشی کتمان ناپذیر داشته اند. بیم از گسترش کشش مذهب «دیگر» و اعتقاد به برتری و حقانیت مذهب «خود» و تلاش برای حفظ فرادستی آنرا باید ازجمله ویژگی های فرهنگی جوامعی شمرد که در آنان تحدید حقوق و آزادی شهروندانی که پیرو کیش غالب نیستند هدفی متعارف و پذیرفتنی دانسته شده است. این شماره ویژه ایران نامه به بررسی ابعاد و کیفیت تعصّب و تبعیض مذهبی و وضع جوامع غیرمسلمان درایران می پردازد. مقاله ها: عبدالکریم لاهیجی: مروری بر وضع حقوقی ایرانیان غیرمسلمان ژاله پیرنظر: یهودیان جدیدالاسلام مشهد جمشید چاکسی: سرنوشت زرتشتیان ایران: مروری تاریخی محمدتوکلی طرقی: بهائی ستیزی و اسلام گرائی هوشنگ ا. شهابی: یهودیان در عرصه های ورزشی ایران رضا افشاری: نقض حقوق بشر بهائیان در جمهوری اسلامی آن الیزابت مایر: تبعیض جنسی و حقوق بشر در ایران بیژن نامور: به تاراج رفته ها م. کوهیار: غیرمسلمانان در جامعه شیعیان عریضه پارسیان هند به ناصرالدین شاه قاجار چارلز عیسوی: جوامع غیرمسلمان در دوران قاجار .... ... ...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری