اثر تهدید کلامی و برونگرایی و درونگرایی در نمره آزمونها

اثر تهدید کلامی و برونگرایی و درونگرایی در نمره آزمونها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ساسان ضرابی

توضیحات

آیا عامل تهدید به کم کردن نمره و نیز عامل برونگرایی - درونگرایی در عملکرد دانش آموزان در آزمون ماتریس های پیشروی ریون مؤثر است ؟ به بیانی دیگر آیا می توان از عامل تهدید به کم کردن نمره به عنوان عاملی از مجموعه عوامل مؤثر در جو عاطفی موقعیت آزمون شدن نام برد ؟ برای انجام این بررسی ابتدا دو متغیر مستقل برونگرایی- درونگرایی -عامل A- و عامل تهدید به کم کردن نمره در ازای هر پاسخ غلط -عامل B - و متغیر وابسته ی تعداد پاسخهای غلط در عملکرد به آزمون ماتریس های ریون تعیین شدند .نمونه مورد بررسی مرکب از شصت نفر از دانش آموزان دختر برونگرا و درونگرای سال سوم دوره راهنمایی دو مدرسه در شهر تهران بود که از میان صد نفر به وسیله پرسشنامه شخصیتی آیزنک (EPI ) تفکیک شدند . سپس طرح 2X3برای تحلیل واریانس دو طرفه فراهم شد . نتایج حاصل از تحلیل واریانس دو طرفه نشان می دهد که اثر عامل تهدید به کم کردن نمره در عملکرد افراد به آزمون ماتریس های ریون معنی دار نیست . اما می توان از اثر معنی دار عامل شخصیتی برونگرایی- درونگرایی - (0/01>P) - بحث کرد . نیز با احتمال P<0/10می توان از تعامل دو عامل تهدید به کم کردن نمره و نیز عامل برونگرایی - درونگرایی ، به احتیاط سخن گفت . حق تکثیر: مقاله متعلق به اینجانب است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری