باغ فردوس

باغ فردوس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

داستان متعلق به کسیاست که در26سالکی درایران نماینده شیراز بود و بعدها وزیر ارشاد شد و اکنون در فرنگ به تبعد خود خواسته رفته است!!! گفت: «بستگى به خودت داره. یه نفر را مى‏شناسم با پایى که ازاستخون آرواره نهنگ براش درست کرده بودن، به شکار نهنگ رفت!تو که خیال شکار نهنگ ندارى؟» گفتم: «نه اصلاً اهل شکار نیستم.» گفت: «وقتى کسى جبهه مى‏آد، مگه مى‏شه اهل شکار نباشه؟جنگ هم یه جور شکاره، البته شکارچى، خودش طعمه هم هست.نمى‏دونم. من پزشکم. کارم عکس شماست. اگه با چاقوى جراحى،زخم مى‏زنم، مى‏خوام درمان کنم. شما اگه زخم مى‏زنین، مى‏خواین‏بکشین. همدیگه را لت و پار مى‏کنین. داد مى‏زنین. گاهى بد مى‏گین.جنگ از یه آدم زنده، یه نعش مى‏سازه، ما باید یه پیکر پاره پاره رادرمان کنیم. شما در یه لحظه ویرون مى‏کنین، ما باید ساعت‏هاى‏طولانى، گاهى یه شبانه‏روز از اتاق عمل بیرون نیاییم. مى‏دونى به مامجوز دادن اگه نمازمون قضا شد، اشکالى نداره؟ تجربه‏هاى غریبى‏دارم که فقط توى جنگ اتفاق مى‏افته...» گفتم: «ما هم گاه نمازمون را با اشاره مى‏خوندیم.» نگاهم به برجک نگهبانى افتاد. جوان مرا نگاه مى‏کرد، سرد وصامت. انگار سر بریده‏اى سرِ دیوار بود. حق تکثیر : ت‍ه‍ران‌ : نشر ام‍ی‍دای‍ران‍ی‍ان‌ ، ۱۳۸۴.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری