یا قصه‌ای بگو، یا بمیر

یا قصه‌ای بگو، یا بمیر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : تزوتان تودورف

Description

. یادداشتی بر ساختار هزار‌ و‌ یک ‌شب تزوتان تودورف از چهره‌های شناخته شده نقد نو و از جمله کسانی است که با ترجمۀ متون انتقادی صورت گرایان روس سبب پیدایش تحولات مهمی‌در نقد ادبی فرانسه شد. همکاری‌های او با پژوهشگرانی چون بارت، اکو، گرما و دیگر ناقدان ساخت‌گرا، نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. از جمله آثاری که تاکنون از روی به چاپ رسیده است می‌توان از: ادبیات و دلالت، دایرة‌المعارف علوم زبان(با همکاری اسوالد دوگرو) و ساخت‌گرایی چیست نام برد. مقالۀ حاضر که ابتدا در مجلۀ تل کل منتشر شد، با تجدید نظر، در کتاب فن نثر- پژوهش نوین دربارۀ داستان- به چاپ رسید. در این مقاله، که می‌تواند جنبه‌هایی از چگونگی تحلیل ساختاری را بارز گرداند، تودورف صور و کارکردهای داستان‌های هزار‌و‌یک‌شب را، با دیدگاهی تازه، مورد بررسی قرار می‌دهد تا مفاهیم ژرف اثر را آشکار سازد. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری