یادنامه سومین کنگره شعر و ادب و هنر

یادنامه سومین کنگره شعر و ادب و هنر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به منظور حفظ، بررسی و تحقیق و اشاعه دستاوردهای انقلاب اسلامی، وزارت ارشاد اسلامی به تشکیل کنگره های شعر و ادب و هنر اقدام کرد. سومین کنگره شعر و ادب و هنر همزمان با روز 13 آبانماه سال 1362 در تالار فردوسی مشهد به مدت سه روز بر پا شد. در این کنگره سخنرانی هایی با عناوین «اعتبار شعر فارسی و رابطه علم و ادبیات» و «شعر، مسئولیت و تعهد» و «تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ها» ایراد شد و اشعار انقلابی در تجلیل از دلاوران دفاع مقدس توسط شاعران بزرگی چون شهریار، نصرالله مردانی، محمد قهرمان، محمدجواد محبت، دکتر کمال کمال پور،‌ علی معلم و حمید سبزواری قرائت شد. آخرین روز کنگره هم به منظور تجلیل از مقام فاخر فردوسی، در توس برگزار شد و چندین نمایشگاه نیز در این کنگره برپا شد که نمایشگاه خط از اشعار فردوسی، نقاشی های چاپی کمال الملک، نمایشگاه کتاب مربوط به فردوسی از جمله آنها بود. دبیری سومین کنگره را حسینعلی بیهقی به عهده داشت. حق تکثیر: اداره کل ارشاد اسلامی خراسان، ۱۳۶۳
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری