یادنامه ی مفاخر کرمان شاه شجاع کرمانی، عارف قرن سوم هجری

یادنامه ی مفاخر کرمان شاه شجاع کرمانی، عارف قرن سوم هجری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: داریوش کاظمی مجموعه مقالات یادنامه مفاخر کرمان «شاه شجاع کرمانی» شامل دو بخش است: مقالاتی در احوال و آثارشاه شجاع کرمانی شامل پنج مقاله و مقالات متفرقه از محققان معاصر درباره موضوعات دیگر شامل 12 مقاله است. شاه شجاع کرمانی از نخستین عرفا، شاهزادگان و بزرگانی بوده که در قرن سوم می زیسته و برای سیراب کردن روح تشنه و علم طلب خود به نیشابور آمده. با ابوتراب نخشبی، ابوعبدالله بصری، ابوعبید بسری، ابوعثمان حیری و یحیی معاذ رازی که خود از بزرگان عرفان بوده اند هم صحبتی داشته است. کتاب مراه الحکما و رساله ای در رد یحیی معاذ رازی را به او نسبت داده اند. به شاه شجاع لقب امام و حکیم هم داده اند. در بیشتر کتب، اقوال و سخنان بسیاری از وی آورده شده اما سرگذشت روشنی از وی در دست نیست و زندگی وی در ابهام است. تاثیر او در عارفان و بزرگان ایران، به حدی بوده است که امیر مبارزالدین، به میمنت شاه شجاع نام پسر خود را شاه شجاع گذاشت. تاریخ وفات او را میان سال های 278 تا 290 ق در سیرجان دانسته اند. این مجموعه مقالات به کوشش داریوش کاظمی و زیر نظردکتر جواد برومند سعید در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان کرمان در سال 1376 به چاپ رسید. حق تکثیر: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، 1376
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری