زائری از غرب (پروفسور هانری کربن)

زائری از غرب (پروفسور هانری کربن)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داریوش شایگان

توضیحات

آنچه می خوانید،فصل اول کتاب «هانری کربن،آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» نوشته ی داریوش شایگان است.این کتاب با ترجمه باقر پرهام از نشر آگه منتشر شده است.اصل این کتاب به فرانسه می باشد. هانری کربن از شاگردان فیلسوفان بزرگی از جمله ادموند هوسرل، ارنست کاسیرر، امیل بریه، اتین ژیلسون و لویی ماسینیون بوده‌است. همچنین او نخستین مترجم آثار مارتین هایدگر به فرانسوی است. همچنین بر زبان‌های آلمانی، عربی، سانسکریت مسلط بوده‌است. به واسطه استاد شرق شناسش،لویی ماسینیون با حکمت الاشراق سهروردی آشنا می شود،و شیفته او و حکمای و عرفای ایرانی می گردد. در محفلی خصوصی در تهران جلساتی را با علامه طباطبایی برگزار می کند،که سالها به درازا می کشد،و بیشتر و بیشتر به عرفان و حکمت اسلامی و ایرانی اعتقاد پیدا میکند وی که استاد شیعه‌شناسی دانشگاه سوربن و مدیر بخش تحقیق در مدرسه عالی مطالعات (سوربن) و نیز مدیر بخش ایران‌شناسی انجمن ایران و فرانسه بوده‌است. این فیلسوف و محقق معاصر در سال 1978 از این سرای فانی رخت بر می بندد. حق تکثیر: www.noormags.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری