زادۀ اضطراب جهان: 150 شعر از 12 شاعر اروپایی

زادۀ اضطراب جهان: 150 شعر از 12 شاعر اروپایی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

شاعرانی که نمونه هایی از شعرشان در این دفتر آمده است، همه از نوآوران بنام سرزمینهای خویشند. در اروپا شهره اند و چهرهای متشخصی درگونه هایی از شعر جهانند. شعرشان به زبانهای گوناگون ترجمه شده است. بعضی برندهٔ جایزهٔ نوبل شده اند، به بعضی نیز جایزه های فرهنگی ملی و بین المللی دیگری اهدا شده است. بااین همه درکشور ما تنها بعضی از آنان ـ آن هم تنها با چند شعر پراکنده ـ درنشریه هایی معرفی شده اند یا تنها نامی از آنان به مناسبت هایی برده شده است. اما مجموعهٔ مستقلی از شعرشان تاکنون منتشر نشده است. اگرچه گاه از بعضی شان داستانهای کوتاه یا حتی رمانهایی به فارسی درآمده است. پیداست که این امر، مشکل آنان یا شعرشان نیست. بلکه مشکل ماستکه با بسیاری از پدیده ها و عرصه های فرهنگ جهانی بی رابطه یا کم رابطه ایم، و گاه نیز "رابطه" را به خبرهایی دست و پا شکسته یا اطلاعی بس مختصر و سطحی تقلیل داده ایم. شاعران در هر کجا هستند "زادهٔ اضطراب جهانند". اما شاعران این دفتر در موقعیت تراژیک ویژه ای نیز گرفتار بوده اند که دنیای معاصر را سخت در خود فروپیچیده است. برگرفته از درآمد کتاب محمد مختاری حق تکثیر:ت‍ه‍ران‌: ت‍وس‌، ۱۳۷۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری