برگزیده «اعجوبه و محجوبه»

برگزیده «اعجوبه و محجوبه»

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حامد بن فضل الله سرخسی

توضیحات

برگزیده کتاب «اعجوبه و محجوبه»-داستان عامیانه فارسی (اوایل قرن هفتم هجری) این کتاب از متون کهن ادب پارسی است.(به احتمال بسیار بین سالهای 610 تا 620 هجری به رشته تحریر در آمده است) نویسنده آن «حامد بن فضل الله سرخسی»کتاب را به «قزل ارسلان مظفرالدین ازبک»(یکی از آخرین فرمانرواهای سلسله اتابکان آذربایجان)تقدیم کرده است. از استاد محمد جعفر محجوب درباره «اعجوبه و محجوبه»: « این کتاب را شاید نتوان در جزء داستان های عامیانه به شمار آورد زیرا انشای آن در پاره ای موارد اندکی مصنوع و متکلف است و نویسنده آن خاصه در مقدمه و جاهایی که مجال صنعت گری می یافته و کوشیده است تا آن را شعرهای پارسی احیانا عربی و آیات و احادیث بیاراید.» حق تکثیر : آزاد ضمیمه شماره ۶ فصلنامه "نامه فرهنگستان" تهران: فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ‭۱۳۷۸‬.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری