زنان در جامعه

زنان در جامعه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: الکساندر کولنتای، فردریک انگلس، کلارا زتکین، ئولین رید فردریک انگلس از رهبران برجسته طبقه کارگر جهان است، که همراه مارکس در تدوین پایه‌هاى سوسیالیسم علمى و برنامه‌هاى مبارزاتى کارگران کشورهاى اروپایى و تشکیل حزب طبقه کارگر با تمام جدیت و پیگیرانه شرکت کرد.او به سال 1820 در شهر «بارمن» آلمان متولد شد. در 1841، همانند مارکس، به جناح چپ هگلیان جوان پیوست. در 1842، در 22 سالگى، نخستین اثر انتقادى خویش را بر دیالکتیک غیرمادى «شلینگ» با نام شلینگ و اشراق نوشت. انگلس در 1844 مطالعات اقتصادى خویش از زندگى دردناک و استثمار طبقه کارگر انگلیس را در کتاب وضعیت طبقه کارگر در انگلستان به طور علمى و موشکافانه تبیین کرد. درسال‌هاى1844ـ1846کتاب‌هاى «خانواده‌مقدس» و «ایدئولوژى آلمانى» را به‌طور مشترک با مارکس منتشر کردند. در 1847، رئوس اصلى مرامنامه «اتحادیه کمونیست‌ها» را با نام اصول کمونیسم نوشت. در 1849، پس از شکست انقلاب آلمان ناچار به ترک آن‌جا شد، و در سال بعد نظرات خویش را از آن واقعه در جنگ دهقانى در آلمان و انقلاب و ضدانقلاب در آلمان تشریح کرد. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: ن‍گ‍اه‌، ۱۳۸۱.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری