زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش

زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فاطمه مرنیسی

توضیحات

زنان پرده‌نشین و نخبگان جوشن‌پوش کتابی است نوشته فاطمه مرنیسی نویسنده مراکشی درباره حقوق زنان که در سال ۱۳۸۰ توسط ملیحه مغازه‌ای ترجمه فارسی آن در ایران چاپ شد. خانم مرنیسی با توجه به تاریخ صدر اسلام و تلاش پیامبر اسلام برای ایجاد جامعه ای که از برده داری و تبعیض جنسی به دور و در آن برابری حاکم باشد، به بررسی این موضوع می پردازد که آیا اسلام اصولا با حقوق زنان مخالف است یا خیر؟ نویسنده در این کتاب تاکید می کند آنچه سبب شده است که زنان از حقوق خود محروم بمانند منافع اقتصادی و سیاسی نخبگان است نه دستورهای مذهبی. بعضی از کارشناسان معتقدند که این کتاب می تواند مرجعی برای زنان مسلمان باشد که از یک سو برای گرفتن حقوق کامل خود و از سوی دیگر برای دستیابی به سنت و مذهب الهام‌بخش تلاش می‌کنند. این کتاب به دستور سعید مرتضوی جمع آوری شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری