زندآگاهی فلسفۀ نیچه

زندآگاهی فلسفۀ نیچه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اویگن فینک

توضیحات

این کتاب از جمله متون بنیادین در شرح آرا و تفکرات نیچه ـ فیلسوف قرن بیستم آلمان ـ از منظر پدیدارشناسی هرمنوتیکی است. وی در این کتاب کلیدی‌ترین مفاهیم بازی ـ حقیقت را که نیچه در آثار خود مطرح نموده، تبیین می‌کند. در بخش نخست کتاب، آرای نیچه در کتاب‌های زایش تراژدی و تاملات نابهنگام و در بخش دوم، روشنفکری نیچه در پرتو آثار بشری ـ سراپا بشری و شفق صبحگاهی و پس از آن علم فرح‌انگیز بررسی می‌شوند. بخش سوم کتاب با عنوان بشارت به مباحث مهم زرتشت یعنی ابربشر، اراده‌ی معطوف به قدرت، مرگ خدا و بازگشت جاویدان اختصاص یافته است. در بخش چهارم، ویرانی فرادهش فکری غرب، کتاب‌های فراسوی خیر و شر، دجال، غروب بت‌ها و اثر منتشر نشده‌ی نیچه یعنی اراده‌ی معطوف به قدرت، معرفی و تشریح می‌شود و سرانجام رابطه‌ی نیچه و متافیزیک غربی به مثابه‌ی اسارت و رهایی به بحث گذاشته می‌شود. حق تکثیر: آبادان، پرسش، 1385
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری