چهره عریان زن عرب

چهره عریان زن عرب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نوال سعداوی

توضیحات

اوت 1980 مترجمین : مجید فروتن - رحیم مرادی تعداد صفحات : 361 درباره ی نویسنده : نوال سعداوی نویسنده، فعال اجتماعی، فمینیست و پزشک مصری زاده ۲۷ اکتبر ۱۹۳۱ است. نوال سعداوی معتقد است پیش از آن‌که یک فمینیست باشد، نویسنده و داستان‌نویس است. سعداوی درسال ۱۹۵۵ لیسانس پزشکی وجراحی را از دانشگاه قاهره وفوق لیسانس پزشکی را در سال ۱۹۶۵ از دانشگاه کلمبیای نیویورک گرفت و در دانشگاه «عین شمس» قاهره به بررسی علمی - موضوعی درباره روان شناسی پرداخت .او علاوه بر زبان عربی با دو زبان انگلیسی وفرانسه آشنا است. در حاشیه ماندن زنان ، برای سعداوی ، همیشه پرسش برانگیز بوده است. او ، فقدان دموکراسی وآزادی را در مصر، عامل عقب ماندگی وناآگاهی هموطنانش می‌داند. آشنایی خوانندگان عرب با نوال سعداوی ، بانخستین رمان او «مذکرات طبیبهٔ» (خاطرات یک زن پزشک ) بود. وی پس از آن به نگارش رمان های دیگری پرداخت: «امرآهٔ عندنقطهٔ الصفر» (زنی در نقطه صفر)، «امر أتان فی امرأهٔ» (دو زن در یک زن) ، «الغائب» (غایب) ، «الحب فی زمن النفط» (عشق در زمان نفت) و چند داستان کوتاه دیگر. به گمان برخی، سعداوی بزرگ‌ترین نماینده زنان رمان نویس عرب است که در رمان هایش بیش از همه به زندگی خود پرداخته است. حق تکثیر: انتشارات روزبهان 1359
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری