زندگی نامه شیخ رجبعلی خیاط

زندگی نامه شیخ رجبعلی خیاط

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدمهدی حاجی پروانه

Description

. زندگی نامه رجبعلی نکوگویان مشهور به "شیخ رجبعلی خیاط" و "جناب شیخ" رجبعلی نکوگویان (زادهٔ ۱۲۶۲، تهران - درگذشتهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۴۰، شهر ری)، مشهور به شیخ رجبعلی خیاط از عارفان مشهور است. پدرش، مشهدی باقر، پیشه‌ور بود. رجب علی نکوگویان در روز دهم شهریور ۱۳۴۰ هجری شمسی و در سن ۷۸ سالگی درگذشت. او را از عارفان و اهل باطن دانسته‌اند و گفته شده که توانایی شناسایی باطن افراد (در اصطلاح شیعی : چشم برزخی) را داشته است. قبر او در ابن‌بابویه تهران است. رجبعلی نکوگویان دارای ۸ فرزند، شامل: پنج پسر و چهار دختر بود که یکی از دخترانش در کودکی از دنیا رفت. رجبعلی نکوگویان در عالم سیاست نبود، اما با رژیم پهلوی و سیاستمداران حاکم آن به شدت مخالف بود. وی مرید پیرمراغه محبوب‌علی‌شاه بوده و از او اجازه دستگیری داشته است. زندگی‌نامه و گفته‌های شیخ توسط محمد محمدی ری‌شهری در چند کتاب به رشتهٔ تحریر درآمده است حق تکثیر : از کتاب ک‍ی‍م‍ی‍ای‌ م‍ح‍ب‍ت‌: ی‍ادن‍ام‍ه‌ م‍رح‍وم‌ ش‍ی‍خ‌ رج‍ب‍ع‍ل‍ی‌ خ‍ی‍اط (ن‍ک‍وگ‍وی‍ان‌) ق‍م‌: م‍وس‍س‍ه‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ دارال‍ح‍دی‍ث‌‏‫، چاپ بیست و یکم: ۱۳۸۵.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری